Odzież z nadrukiem to ciekawe rozwiązanie dla wielu z nas. W takich bluzach, kurtkach czy podkoszulkach możemy bowiem chodzić na co dzień. Niejednokrotnie spersonalizowane elementy garderoby towarzyszą nam również w pracy czy na różnego rodzaju wyjazdach. Warto jednak pamiętać, że zamawiając odzież z nadrukiem, nie możemy popełnić kilku błędów. Jeśli wkradną się one do naszego projektu w jakiejkolwiek fazie, niestety możemy być niezadowoleni z efektu. Na co zatem zwrócić uwagę, zamawiając t-shirt czy każdy inny element garderoby? Sprawdź!
Po pierwsze: materiał i technika nadruku
Nadruki na koszulki możemy wykonać kilkoma różnymi technikami. Zanim zdecydujemy się na konkretną opcję, poradźmy się specjalisty, co będzie dla nas najlepsze. Rodzaj aplikacji należy bowiem dopasować chociażby do materiału, z jakiego wykonane są nasze elementy garderoby. Niemalże każda tkanina będzie dobrym “podkładem” pod nadruk, jednak lepiej najpierw się upewnić. Specjalista z pewnością pomoże nam wybrać odpowiednią technikę. Posłuchajmy go zatem i nie upierajmy się przy swoim zdaniu na siłę, jeśli zależy nam na wysokiej jakości oraz pięknym wyglądzie.
Po drugie: kolory
Jeśli sami projektujemy nadruk na bluzach, koszulkach czy kamizelkach, pamiętajmy również o odpowiednich kolorach. Chodzi nam oczywiście o samą aplikację, ale także odcień ubrania, na którym ma się ona znaleźć. W przypadku np. białego podkoszulka nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Wszystkie barwy będą bowiem prezentowały się w dokładnie taki sposób jak na naszym projekcie. Komplikacje pojawiają się wtedy, gdy nasza odzież ma jakiś kolor, szczególnie ciemny. Bazujmy wtedy na kontrastujących do ubrania barwach na projekcie. Musimy bowiem pamiętać, że np. żółte elementy na t-shircie w takim samym odcieniu staną się po prostu niewidoczne. Na czarnym materiale kolory mogą natomiast prezentować się nieco inaczej niż na projekcie. Po wykonaniu aplikacji w programie graficznym postarajmy się zatem nanieść pod wzór kolor, jakim cechuje się nasze ubranie. Wtedy szybko ocenimy, czy wszystko ze sobą idealnie współgra.
Po trzecie: wielkość nadruku
Ogromne znaczenie będzie miała także wielkość naszego nadruku. Jak się można domyśleć, zbyt mała aplikacja może stać się słabo widoczna. Nie umieszczajmy zatem na naszych elementach garderoby naprawdę niewielkich znaczków. Zasada ta dotyczy przede wszystkim napisów oraz logotypów. Źle dopasowany rozmiar sprawi, że te staną się nieczytelne. Projektując wzór, warto również pamiętać o proporcjach, szczególnie jeśli na odzieży ma znaleźć się kilka elementów. Zastanówmy się, co ma być większe, a co nieco mniejsze. Dopasujmy także wielkość nadruku do miejsca, w którym ma się znaleźć. Co ciekawe, ogromne aplikacje również nie są wskazane. Mogą bowiem stracić swoją jakość i wyglądać mało profesjonalne. Przy projektowaniu wielkości poszczególnych elementów warto zatem zachować szczególną rozwagę i wszystko przemyśleć kilka razy. W końcu uda nam się znaleźć złoty środek.
Po czwarte: jakość nadruku
Projekt gotowy, możemy zatem iść do profesjonalisty, aby naniósł go na naszą odzież? Niekoniecznie. Musimy jeszcze sprawdzić, czy nasza aplikacja ma odpowiednią jakość. Sprawdźmy np. na stronie internetowej firmy, której chcemy zlecić to zadanie, jakie są wymogi dotyczące projektów. Z pewnością znajdziemy tam informacje na temat formatu, rozdzielczości i innych niezwykle ważnych parametrów. Jeśli nigdzie nie widzimy takich danych, chwyćmy za telefon i po prostu zadzwońmy do specjalisty. Ten z pewnością nam pomoże. Gdy natomiast przyjdziemy do siedziby i okaże się, że nasz projekt nie spełnia jakichś wymogów, poprawmy go. Nie upierajmy się, że chcemy go nadrukować i koniec kropka. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości, nie możemy działać w ten sposób.
Mamy nadzieję, że teraz każdy zainteresowany nadrukami na odzieży wie, jakich błędów nie można popełnić, zamawiając tego typu spersonalizowane ubrania.