Chcesz poprawić sprzedaż produktów i tym samym zwiększyć wyniki finansowe Twojego sklepu? Usługa merchandisingu pomoże Ci w osiągnięciu tych celów. Dowiedz się na czym dokładnie polega i dlaczego warto z niej skorzystać.
Czym jest merchandising?
Merchandising to rodzaj marketingowej działalności, której podstawowym celem jest zwiększenie wyników sprzedażowych danego produktu. Służy on wywieraniu pozytywnego wpływu na proces sprzedaży, co przekłada się na zwiększenie obrotów sklepu.
Usługa ta polega na odpowiednim prezentowaniu towarów w miejscu ich dystrybucji. Doświadczeni specjaliści świadczący tego rodzaju usługi, tacy jak firma MerService, korzystają z danych statystycznych, wiedzy na temat marketingu, psychologii społecznej, sztuki eksponowania produktów i topografii sklepów. Dzięki tym rozwiązaniom realizowana przez nich usługa merchandisingu cechuje się wysoką efektywnością.
Wyróżnia się różne typy merchandisingu, które skupiają się na konkretnych płaszczyznach działania, ale mają na celu ten sam efekt, czyli takie przedstawienie produktów, które zainteresuje klienta i skłoni go do ich zakupu. Aby usługa ta przyniosła najlepsze wyniki, powinna zostać poprzedzona rzetelną analizą konkurencji. Firmy świadczące usługi merchandisingowe, takie jak MerService, zajmują się kompleksową realizacją tych zadań, obejmującą również przeprowadzenie wspomnianej analizy.
W czym merchandising pomoże Twojej firmie?
Profesjonalnie zaplanowany i przeprowadzony merchandising to narzędzie bardzo istotne i skuteczne dla sektora sprzedaży. Bazuje na umiejętnym zaplanowaniu przestrzeni w taki sposób, aby najlepiej wyeksponować oferowane towary i zachęcić klientów do ich nabycia. Właściwe zaaranżowanie otoczenia i rozmieszczenie produktów pozwoli przyciągnąć uwagę kupujących. To natomiast przyczyni się do maksymalizacji sprzedaży towarów, a w efekcie zwiększenia zysków. Usługa ta realizowana przez zespół z MerService dla liderów branży FMCG to gwarancja współpracy z kompetentnymi, doświadczonymi specjalistami, którzy doskonale znają się na swojej pracy.
Merchandising stacjonarny, mobilny i dedykowany
Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje merchandisingu. Model stacjonarny, czyli realizowany w placówce handlowej, to usługa dedykowana sklepom wielkopowierzchniowym, w którym optymalne zaplanowanie przestrzeni ma ogromne znaczenie. Rodzaj ten sprawdza się zarówno w sklepach spożywczych, jak i meblowych, budowlanych oraz dowolnego innego typu. Specjaliści z MerService realizujący usługę dbają o odpowiednie ułożenie asortymentu na półkach, zgodnie z obraną strategią przyjętą dla danej marki oraz z regułami merchandisingu. Gwarantują też efektywne oznaczanie akcji promocyjnych i pełną dostępność towarów. Dzięki temu produkty są doskonale widoczne przez klientów, którzy chętnie wybierają je, robiąc zakupy.
Merchandising mobilny to z kolei propozycja firmy MerService przeznaczona dla niedużych punktów handlowych, które nie wymagają codziennego wsparcia w tym zakresie. Usługa jest realizowana przez specjalistów w konkretne dni.
Dedykowany merchandising to natomiast rozwiązania „szyte na miarę”, dostosowane przez MerService do indywidualnych oczekiwań i możliwości placówki handlowej.