opocznianie.pl

Blog ogólnotematyczny

odzież reklamowa
Moda i Uroda

Co wpływa na trwałość nadruków na odzieży reklamowej?

Odzież firmowa z nadrukami staje się coraz częściej podstawowym uniformem pracowniczym. Pracownicy stanowią tzw. żywą reklamę nosząc znaki charakterystyczne lub logo na specjalnie zaprojektowanej odzieży. Właściciele firm często sięgają po wysokiej jakości ubrania np. Gildan. Bluza, koszulki czy kurtki to tylko niektóre z dostępnych propozycji. Sprawdźmy, czym się kierować przy wyborze odzieży reklamowej, tak aby posłużyła ona przez wiele lat. 

Odpowiedni materiał podstawą sukcesu

Tkaniny, jakie są używane przez producentów ubrań, stanowią niezwykle ważny czynnik do zachowania trwałości nadruku. Na rynku dostępnych jest wiele firm, które oferują takie usługi. Jedną z nich jest Gildan. Koszulki, bluzy czy bezrękawniki, którą dobieramy przed dostarczeniem i zatwierdzeniem nadruku, mogą być różnej jakości. Skład materiału, jego gramatura i jakość wykonania stanowią powinny stanowić odpowiednią bazę do wykonania znakowania. Producenci tacy jak Gildan, Fruit of The Loom czy Uneek zwykle sięgają po wysokiej jakości tkaniny bawełniane. 

Metoda znakowania 

Obecnie używane na rynku metody nadruku są niezwykle trwałym rozwiązaniem. Są wysoce odporne na wielokrotne pranie, co jest dużym atutem dla pracowników, którzy muszą stosunkowo często prać swoje uniformy. Metodę znakowania należy dobrać do odpowiedniego materiału odzieży np. marki Gildan. Nadruki mają swoje zalety, ale i ograniczenia, których należy przestrzegać. Co warto wiedzieć o wybranych metodach względem ich trwałości? 

Sitodruk – jego trwałość jest uzależniona od użytych farb. Te wysokiej jakości sprawiają, że nadruk jest odporny na uszkodzenia mechaniczne, promienie UV, temperaturę wilgoć i pranie. Można go prać w temperaturze do 50 stopni. 

Haft Komputerowy – jest wysoce odporny na uszkodzenia mechaniczne, bez problemu można go prać w temperaturze do 90 stopni.

Termotransfer – wysoce trwała technika odporna na temperaturę, promienie UV, ścieranie i środki chemiczne. Zaleca się pranie w 50 stopniach. 

Sublimacja – to metoda, która zachowuje świeży wygląd nadruku nawet do 10 000 prań! Można ją prać w temperaturze do 70 stopni. Niestety może być wykonywana tylko na poliestrze. 

Pielęgnacja nadruku 

Wspominaliśmy wcześniej, że metody pozwalają na długie użytkowanie odzieży reklamowej. Aby dodatkowo przedłużyć ich żywotność warto zastosować odpowiednią pielęgnację. Podczas prania odzież należy obrócić na lewą stronę. Uchroni to nie tylko nadruk, ale i zapobiegnie blaknięciu materiału. Po wielokrotnym praniu nawet wysokiej jakości materiał lekko blednie. Nie unikniemy tego nawet przy odzieży marki Gildan. Koszulki bawełniane z nadrukiem warto prać w optymalnej dla nich temperaturze 40 stopni. Na lewej stronie warto również prasować koszulkę. Ważne, by nie kierować ciepła bezpośrednio na nadruk. Pod jego wpływem nadruk może się lekko rozpuścić. Dla całkowitej pewności można pod żelazko podłożyć cienki materiał np. ścierkę kuchenną bądź ręcznik. Producenci zaznaczają, że najbardziej żywotnymi metodami znakowania jest haft komputerowy i sublimacja.